Állatasszisztált segítő tevékenység koordinátor szakirányú továbbképzés

Állatasszisztált segítő tevékenység koordinátor szakirányú továbbképzés

Utolsó frissítés: 2025 december 03.

A képzés célja: olyan felsőfokú végzettséggel rendelkező szakemberek képzése, akik tisztában vannak az állatasszisztált aktivitások lehetőségeivel, követelményeivel és gyakorlati alkalmazásával. Felkészültségük révén alkalmasak az állatasszisztált foglalkozások tervezésére, szervezésére és vezetésére.

A szakirányú továbbképzésben megszerezhető szakképzettség neve: állatasszisztált segítő tevékenység koordinátor

A képzés képzési ideje: 2 félév

Munkarend: levelező munkarend

A képzés finanszírozási formája: önköltséges

Szakfelelős: Molnár Marcell PhD egyetemi docens (Kaposvári Campus)

Képzési hely: Kaposvár (Kaposvári Campus)

Képzés nyelve: magyar

A képzés sajátosságai

A hallgató a képzés során megismeri az állatasszisztált tevékenység törvényi szabályozását, az állatasszisztált pedagógia és állattal asszisztált aktivitások alapelveit, módszertanát, valamint a kapcsolódó pedagógiai és intervenciós lehetőségeket.

Levelező munkarendű képzés

Kaposvár képzési helyen: a konzultációk 2-3 hetente péntek délután és szombaton egész nap kerülnek megtartásra.

A konzultáció során oktatási eszközökkel felszerelt tantermek, tantárgyi szemléltető anyagok, szakkönyvtár, olvasóterem, számítógép-terem, valamint a gyakorlati terepet biztosító speciális lehetőségek állnak a hallgatók rendelkezésre.

A képzés elvégzésével megszerezhető képességek, szakmai jogosultságok

A végzettség birtokában az állatasszisztált segítő tevékenység koordinátor szakember képes:

  • a saját szakmai gyakorlatának fejlesztéséhez értelmezni és használni a képzésen elsajátított elméleti és gyakorlati ismereteket;
  • az elsajátított szaktudományos ismereteket több szempontúan, kritikusan elemezni és a saját intézményére, munkaterületére vonatkoztatni;
  • a társállatasszisztált szakember szerepének és feladatainak értelmezésére;
  • a tevékenységére és eredményeire adekvát és differenciált szakmai szempontok mentén reflektálni;
  • az állattal asszisztált tevékenységeket teammunkában eredményesen együttműködve irányítani;
  • kreatív és hatékony módon a gyakorlatban felhasználni, az etológiai alapismereteit; 
  • zoopedagógiai ismereteit az állatasszisztált tevékenységek során felhasználni;
  • az állatasszisztált fejlesztő program differenciált tervezésére;
  • a gyakorlatban alkalmazni a fejlesztés, nevelés, segítés területén használható állatasszisztált intervenciós módszereket;
  • (gyógy)pedagógiai, pszichológiai és szociális ismereteit a gyakorlati munkája során hasznosítani;
  • az atipikus fejlődésmenet sajátosságainak ismerete alapján az adott személy sajátos fejlődését figyelembe venni az állatasszisztált tevékenység megtervezésekor;
  • gondolatait koherensen megfogalmazni, a szakmai terminológiát használni és eredményeit rövidebb terjedelmű publikációk formájában elkészíteni, előadás formájában bemutatni;
  • saját szakmai tevékenysége hatását felmérni és kritikusan elemezni, tapasztalatait és nézeteit reflektív módon értelmezni, értékelni, majd ezek alapján a szükséges önkorrekciót végrehajtani;
  • a teammunkához szükséges kooperációra, kommunikációra;
  • értelmezni, és saját intézménye szakmai gyakorlatának fejlesztéséhez felhasználni a képzés során elsajátított elméleti és gyakorlati ismereteket;
  • a pedagógiai jelenségek és problémák saját intézményi kontextust figyelembe vevő kritikus, több szempontú elemzésére;
  • saját szakmai tevékenységére adekvát és differenciált szempontok mentén reflektálni, szakmai fejlődését irányítani;
  • a főbb infokommunikációs technológiák és funkciók magabiztos használatára, hatékony alkalmazására;
  • a problémára orientált, helyi szintű feltáró vizsgálat tervezésére és lebonyolítására;
  • a tanulás, fejlődés, ellátás sajátosságainak ismerete alapján az adott sajátosságok figyelembevételével megfelelő oktatási-nevelési-gondozási feltételek megteremtésére;
  • szakmáját meghatározó dokumentumokat értelmezni;
  • az intézménye szervezeti működésének kritikai elemzésére;
  • szakmai közösségeiben az együttműködő tanulásra, fejlesztésre.

A végbizonyítvány (abszolutórium) megszerzésének feltételei

  • a képzés mintatantervében lévő tárgyak meghatározott kreditmennyiségének és a portfólió-készítésre adható kreditek teljesítése.

Záróvizsga

Záróvizsgára bocsátás feltételei:

  • végbizonyítvány (abszolutórium) megszerzése;
  • portfólió benyújtása és bírálók általi elfogadása;
  • a hallgatónak nem állhat fenn tartozása az Egyetem felé.

A záróvizsga részei:

  • portfólió védés.

A záróvizsga eredményének és az oklevél minősítésének számítása a 2020/21. tanévtől a Tanulmányi és Vizsgaszabályzat alapján

A 4.3.14. Záróvizsga és a 4.3.15. Az oklevél fejezetben leírtak szerint.

A képzés tanterve